Shuffleboard
Shuffleboard este un joc de precizie și strategie în care jucătorii își propun să-și alunece pucurile (cunoscute și sub numele de greutăți) pe o masă netedă pentru a câștiga puncte prin aterizarea în zonele de punctare desemnate. Jocul se termină atunci când un jucător sau o echipă atinge scorul total convenit, de obicei 15.
Pregătirea pentru Joc
- Configurarea mesei:
- Asigurați-vă că masa este curată și presărată uniform cu margele de silicon.
- Familiarizați-vă cu zonele de punctaj (etichetate 1, 2, 3).
- Alegerea echipelor și a echipamentelor:
- Shuffleboardul poate fi jucat unul la unu sau în echipe de câte doi. În jocul în echipă, colegii de echipă alternează rândurile.
- Fiecare jucător sau echipă selectează un set de patru pucuri de aceeași culoare (roșu și albastru).
- Decizia ordinii de pornire:
- Utilizați o aruncare de monede sau o metodă similară pentru a determina cine va merge primul.
- Pentru jocurile ulterioare, echipa care câștigă runda merge prima.
Începând Jocul
- Poziția și poziționarea jucătorului:
- Jucătorii stau la același capăt al mesei, alunecându-și pe rând pucurile spre zona de scor opusă.
- Primul slide:
- Jucătorul de start își alunecă ușor pucul spre zona de punctaj îndepărtată, urmărind să-l aterizeze în zona cu cel mai mare punctaj fără a ieși de la masă.
- Pucul trebuie să treacă linia centrală pentru a rămâne în joc; în caz contrar, este eliminat.
Reguli de joc
- Punctajul:
- Punctele sunt acordate doar jucătorului sau echipei cu cel mai îndepărtat puc din zona de punctaj.
- Sunt eligibile pentru punctaj numai pucurile mai mari decât pucurile cu cel mai mare punctaj ale oponentului.
- Numai pucurile care se încadrează în totalitate în zona de punctaj sunt incluse.
- Pucurile de pe linii primesc scorul zonei inferioare, cu excepția pucului „agățat”.
- Un puc care atârnă de capătul mesei ("umeraș") marchează maximul de puncte, de obicei 4.
- Fotografii valide:
- Puturile trebuie alunecate ușor și trebuie să rămână pe masă. Depășirea sau aruncarea propriului disc de pe masă își pierde poziția.
- Faulturi:
- Un puc care nu reușește să treacă linia centrală este scos din joc pentru acea rundă.
- Jucătorii trebuie să rămână în spatele marginii mesei în timpul șutului lor. În caz contrar, diapozitivul discului este pierdut.
- Câștigând jocul:
- Jocul continuă până când un jucător sau o echipă atinge scorul prestabilit, de obicei 15 puncte. În caz de egalitate, se pot juca runde suplimentare pentru a determina câștigătorul.
- Sfaturi pro:
- Faceți câteva diapozitive de exersare înainte de a începe să vă simțiți viteza mesei și să vă reglați puterea.
Utilizați plasarea strategică pentru a bloca pucurile adversarului, maximizând în același timp propriul potențial de scor.